24 okt 2008

Ottenburg

Het was mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi ...

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: Het was mooi. De veteranen van Don Bosco hebben hier een echte glans prestatie neergezet. Het voetbal dat op de mat getoond werd was van een ongeziene maar oh zo genietbare kwaliteit.

Vooral in de eerste helft werd er haast champagne voetbal getoond. Ik denk niet dat een speler de bal langer dan vijf seconden bij zich had en de lange bal werd enkel in geval van nood gehanteerd. De bal ging zo vlot rond dat zelfs de vrouwelijke supporter bleef kijken. De backs kwamen knap op en het middenveld werd overheerst door de lichtblauwe garde.

De opbouw was verzorgd en resulteerde geregeld in dreiging en uitgespeelde kansen.
Het Ottenburgse doel werd dan ook continue bedreigd langs links, rechts en zelfs door het midden. Uiteindelijk was het onwaarschijnlijk dat Ottenburg de nul hield bij de rust.

Na zo een sterke eerste helft waarin zoveel energie verbruikt werd was het haast onvermijdelijk dat het in de tweede helft iets minder was. We zeggen wel duidelijk iets want het was nog altijd Don Bosco die de lakens uitdeelde. Uiteindelijk zorgde een lucky goal van gastspeler Janis voor de bevrijdende maar oh zo verdiende 0-1.
Wanneer Jakke iets later de 0-2 scoorde met een magistraal schot van buiten de zestien leek het gewonnen spel.

Maar ja, een match is pas gedaan bij het laatste fluitsignaal. In een dolle vijf minuten scoorde die mannen van Ottenburg twee keer. Eerst een frommel goal waarbij de bal pers? over het been van onze doelman wou botsten. Een tweede keer scoorden ze op de counter met - het moet gezegd - een mooi schot van ook buiten de zestien.

Eindconclusie: elke ploeg een lucky goal en een mooi afstand schot maar we mogen ons zeker de morele winnaar noemen. Deze match met al die mooie acties (opbouw van Vincent, 1-2 met Ruben, pasjes in de zestien, schot op de deklat) zal ons zeker nog lang bij blijven. We kunnen de match tegen VK Rode dan ook met vol vertrouwen aanvangen.