17 okt 2008

VK Wijgmaal (Linden)

Na enkele mindere prestaties kon DB weer aanknopen met een overtuigende zege.

DB zat meteen sterk in de match en monopoliseerde de bal op indrukkende wijze. Balletje naar voor, balletje naar achter, balletje bijhouden, balletje even opzij, balletje voorzetten, balletje doorkoppen om uiteindelijk het balletje droog binnen te knallen (door Jakke).

DB bleef na deze openingsgoal niet op zijn lauweren rustten en drukte ferm door. Het passenspel bleef ongezien mooi en altijd was er wel een vrije speler aanspeelbaar. Dit resulteerde dan ook in de verdiende 2 - 0 van de voet van Ruben. Tegen al dit voetbalgeweld kon Linden slechts een voorzet tegenover plaatsen wat meteen een pluim oplevert voor de verdediging en frustraties bij onze doelman.

Zelfde spelbeeld in de tweede helft met nog eens twee mooie doelpunten. Er moet wel gezegd worden dat Peter even verbaasd was als Luc tegen de 3WB?s toen hij zijn hoge voorzet in doel zag belanden.

Linden begon op het einde van de match aan een moedig slotoffensief maar het was DB die door de vrijgekomen ruimte nog een paar keer scherp kon counteren.

Uiteraard vraagt deze knalprestatie om bevestiging tegen Ottenburg.