18 okt 2013

KVC Haacht

Kabbelend Don Bosco

Deze vrijdag sierde een nieuwe onbekende de kesselse velden. Ze luisteren naar de naam KVC Haacht en zijn gedrenkt in de zeemzoeterige veteranenwereld en vreugdig voetbal. gecombineerd met een eerlijk en oprechte ziel veroveren ze zonder moeite een mooie plek tussen onze voetbalrivalen.

Zelf mochten we van geluk spreken dat we 22 schoenen op het veld kregen. Heer Teucq had zijn namiddagdutje iets te enthousiast opgevat en kon zo slechts voor de tweede helft aanvatten. Geen getreur natuurlijk, onze ploeg bleef immers steunen op grootheden zoals Mertens en Van Gelder centraal achteraan, geflankeerd door volwassen Boon en Van Espen. Als daarvoor Ceusters, Cuyvers, Boon en Robert al plaatsnemen op het middenveld en Van Beek en Himpens de punt sieren, weten de thuisfans dat er een moeilijk te ontwrichten raster op het bord staat.

Het was niet anders. De thuisploeg kon teren op ervaring en gekende combinaties in samenspraak met een klein fysiek overwicht. Het genereerde een resem aan kansen die slechts sporadisch werden afgemaakt. Enkele markanten onder de treffers. Jelger zijn kopbalgoal. Niet alleen mooi gekruist om de keeper te verschalken maar tevens zijn eerste van het seizoen. Niet onbelangrijk was de heer Benoit Boon die ongetwijfeld zijn tot dusver beste wedstrijd ooit speelde. Hij lag aan de basis voor Jelgers doelpunt met een haarscherpe assist maar had daarvoor ook al de nul van het bord geveegd met een unieke gekrulde plaatsbal.

Tussen de overige doelpunten vonden we harde, geplaatste afstandschoten, binnentikkers en olijk voetbalvertier terug. Ook Haacht maakte tweemaal zorgvuldig af. Een 6-2 eindstand waarmee we later dit seizoen het centrale hagenland zullen bezoeken. De verhalen van de overwinning van Haacht tegen de derde wereld hebben ook onze oren bereikt. Het kleurt een despoot te vermoeden dat we dezelfde cijfers in Haacht zullen herhalen.

Volgende week wacht ons een Brusselse uitstap. De jeannekes-boys zijn aan hun reputatie al geruime tijd aan het bouwen. Meer nog, ze wisten ons vorig seizoen als één van de enige drie ploegen uit de reeks te verslagen. Ze zijn razendsnel, technisch sterker en verduiveld geroutineerd. Sommigen noemen ze een ijkpunt, ik stel dat ze hier reeds voorbij zijn. Jeannekes-boys zijn een topploeg, een uitdaging en een horde die we zelfs met onze beste opstelling nauwelijks nemen kunnen.
We zullen top moeten zijn, gefocust vanaf de eerste seconde, willen we met de drie punten terugkeren uit onze hoofdstad.

Uw reporter ter plaatse, V.R.