06 nov 2009

Duisburg (Tervuren)

Een verslag schrijven bij een 5-2 winst is gemakkelijk, bij een 5-2 verlies is het een moeilijkere opgave.

We kunnen van deze match absoluut niet tevreden zijn. Ok, duisburg is een ploeg waar we nooit op ons best zijn en waar de resultaten altijd tegenvallen. Maar gisteren hebben we toch echt geknoeid. Dat was geen voetbal wat we daar aan het spelen waren. De verdediging speelde slap en zwak en liet zich veel te gemakkelijk aftroeven en uit verband spelen. Het middenveld kreeg geen orde op zaken, veel te veel balverlies en foute passen. De aanvallers stonden te veel op het middenveld, drukte te weinig en maakte de kansen niet af. Ik durf bijna te stellen dat we meer passen hebben gegeven naar die van duisburg dan naar onze eigen teamgenoten. Een somber eind van een zeer mooie periode.

Natuurlijk waren er ook lichtpuntjes, Ceusters en Jeroen hebben een sterke match gespeeld. Ondanks de foute passes ed zorgde ze toch voor gevaar en ook voor goals.
We stonden zelfs 1-0 voor in het begin van de match. Maar slecht verdedigen en een snelle spits konden die voorsprong ombuigen in een verdiende achterstand.

Het ontbrak onze ploeg ook aan communicatie, een zaak die toch eenvoudig op te lossen valt. Meer afspreken en meer rust aan de bal, elkaar vinden en zorgen dat je gevonden wordt door vrij te lopen etc. Er is werk aan de winkel en volgende vrijdag wordt een antwoord verwacht.
Dat we het kunnen, dat weten we. Dat we het willen, dat weten we. Wij zijn Don Bosco, en deze vrijdag zal ottenburg dat geweten hebben.

Steek de hoofden bij elkaar, praat en win als een team.