12 dec 2008

SVK

Rust: 0-1
Einde: 1-4

Dat de winter in het land is, dat de grond half bevroren was en dat de tenen en vingers er vanaf vozen, daar had menig Don Bosco?r weinig last van. Het heilig vuur brandde bij elke speler dan ook als nooit tevoren. We begonnen met tien tegen elf en er werd gelopen als het een lieve lust was en posities werden knap overgenomen.

Ondanks enkele waterkansjes en mooie saves van Jelger werd Oud-Heverlee mooi in bedwang gehouden en Ivo bewees eens te meer waarom hij in het middenveld moet staan. Een flutgoal was dan ook de enige reden dat we toch met het kleinste verschil de rust ingingen.

In de tweede helft ging DB meer dan op zijn elan door. Oud-Heverlee werd het eerste kwartier op de eigen helft gedrukt en al gauw leidde het knap combinatie voetbal de 1-1 in. DB bleef gaan maar de vermoeidheid begon toch een beetje zijn tol te eisen. Oud-Heverlee nam meer en meer de match in handen ondanks een extra kracht op het veld. Waar Peter noch met een knappe reflex een doelpoging vereidelde in de linker beneden hoek was hij de volgende keer toch geklopt op een knap afstandschot. DB liet zich echter niet doen en ging meteen terug de aanval in. Twee kleine flatertjes zorgde echter voor een onoverbrugbare achterstand.

Ondanks het verlies mogen we dus een goed gevoel overhouden aan deze match en kunnen we de topper tegen de kanaries met vertrouwen tegen moet gaan.