12 dec 2014

FC Moorsel (Tervuren)

On s’amuse

Eenzaam en desolaat vonden we onze thuishaven terug deze vrijdag. Doch volledig klaar voor de thuismatch tegen Moorsel, een tegenstander die we pas recentelijk mochten toevoegen aan onze contactenlijst. Gezapige mannen met de nodige ervaring achter de kiezen die het ons in hun donkere outfits steeds weer moeilijk maken. Ze spelen graag op fysiek maar weten dit te combineren met strak combinatievoetbal. Stevige cocktail dus die zeker bij winst een lekkere nasmaak draagt.

Zelf mochten we rekenen op een uitstekende invaller om ons elftal voltallig te maken. Welgekomen met de huidige ziekenboeg die op volle toeren draait. Vooral centraal zijn er enkele vaste waarden in de lappenmand gesukkeld. Gelukkig heeft ook Don Bosco zijn ridder op het witte paard die weet in te grijpen wanneer het dreigt fout te gaan. Geruchten slopen al door de wandelgangen, gefluister in de donkere nacht en heer Ceusters die weer zijn opwachten op het groene gras maakt.

Hij sprak nog over bescheiden helftje en gebrek aan loopvermogen maar daar hebben wij niet veel van gemerkt. Later in de douche bleek echter wat wij allen vermoedden, Ceusters is back and spreading the joy. Jammergenoeg zal zijn aanwezigheid slechts een kerstcadeautje zijn waarmee we later nog harder de leemte voelen zullen.

De match zelf werd er een voor een zeer profijtelijk koppel, onze centrale invaller en onze waarde voorraan Joris Himpens. Tot twee maal toe wist Joris een kopbal te verzilveren. Op corner na stevig doorkoppen of op een eenvoudig lopje langsheen de doellijn. Twee goals in een match verzilveren is steeds een hazerenstuk, twee met de hoofd binnenknikken is niets minder dan een unicum. Onze invaller, Gerard voor de vrienden, overheerste het volledige plein. Hij strooide met assists, dribbelde vriend en vijand en bezat nog voldoende hoffelijkheid om de kers op de taart aan anderen te laten.

Tussen de lijnen had ook Frans geen gemakkelijke match door de sluwe buitenspaleval die de tegenstand steeds opspanden. Vaak liepen we erin, twee maal wisten we er echter door te kruipen met de gekende uitslag als resultaat.

Ook de derde helft ging origineel in de curve door. Een gezellig cafetje waar we op onze wenken werden bediend voor een zeer schappelijke prijs en een gevarieerd aanbod. Misschien vandaar de verleidelijke nasmaak.