R

21 jan 2011

Gercey

Wat een zwaar leven. Vroeg opstaan, laat werken en dan in de verschrikkelijke koude een match spelen. Wij, profvoetballers, moeten er veel voor opgeven

"Was men maar een geitje, driemaal gemolken, dan had je rust"

Al snel leek het duidelijk dat we de betere waren. De bevrijdende openingstreffer bleef dan ook niet lang op zicht wachten. Gestuntel tot en met chez Gercy, waarop Rubinho kon binnentikken.

De tweedehelft was nog niet afgetrapt of de bal vloog alweer tegen de touwen. Rubinho, niet hebzuchtig, naar vleugelspeler Vincento en binnen. Ook wij vragen ons af of Vincento hetzelfde had gedaan voor Rubinho

"De pastoor zegent zichzelf altijd het eerst"

Later Woody en dan nog tweemaal Rubinho legden de eindscijfers vast. De drie goals hadden er net zo goed zes kunnen zijn. Geen folie'kes, geen hautain gedrag, geen opvallende koptelefoons, Rubinho blijft zichzelf.Hij weet waar hij vandaan komt.

"Als men de koe niet kent, weet men niet waar het kalf vandaan komt'

Of ook

"Middelmaat versiert de straat"