15 okt 2010

Rekencentrum

Nat natter natst

Maar 22 man op het veld, de man in het zwart was thuis gebleven. Hoe je het draait of keert, dit vraagt om problemen.

Niet zoals in de vorige matchen het geval, toen we direct op achterstand kwamen, kwamen we direct op voorsprong. Na paar gelukjes kwam de bal op de knikker van Ruben, die Jelger de diepte instuurde. Je zag hem de verste hoek uitkiezen maar trapte uiteindelijk per ongeluk in de andere hoek. De keeper zag het allemaal gebeuren: 1-0. Dit was ook tevens het laatste wapenfeit van Jelger die voor één keer geen zin had in voetbal.

Al snel kregen we het deksel op de neus. Een flauw schotje van ene van het Rekencentrum kreeg keeper Wim niet onder controle, hierbij was het 1-1.

Na paar flauwe aanvalletjes, volgde er een identieke aanval als bij onze eerste goal. Wederom Ruben met de knikker. Deze keer was Vincent goed gevolgd, die hierbij zijn goaltje meepikte. 2-1.

Na een lichte fout van Jelger geraakte de gemoederen een beetje verhit. Het vervolg zou volgen in de 2e helft.

Al snel werd de gelijkmaker gemaakt. En ook hier zag Wim er niet al te best uit. Vanuit een scherpe hoek werd hij koud gepakt in zijn korte hoek. Alleen op FIFA 2010 zou je zoiets kunnen maken, niet dus...

De kopjes niet laten hangen was de boodschap. En één ding kunnen we ons niet verwijten, het feit dat we er onze kop voorlegden, niet waar Vincent?? :)

Ook Rudi deed zijn duid in het zakje. Een mooie tackle op de man zorgde ervoor dat het verloop van de match bitsiger werd. Nadien was het de beurt aan Marc, die na een aantal correct uitgevoerde tackles, de spits in de 16m neerhaalde. Hoe penanty wat penanty waar penanty: penanty is penanty!
Hoe moeilijk Wim het ook had met de tegengoals, bij de penalty was hij wel bij de pinken. De penaltynemer eventjes doen twijfelen was genoeg om de bal te stoppen.
Daarna was het de beurt aan Benoit die met een gemeten tackle er eentje tegen de grond legde.

Ohja er werd nog gevoetbal ook. Meer bepaald Ruben ging alleen op de keeper af. Hij draaide rond de keeper en kon met zijn linker voor open doel schieten. Helaas bleef de bal in de modder steken: godverdoemme!!

Uiteindelijk werd het nog 2-3, na hoe kan het ook anders: een penalty. Boosdoener van dienst was de heer Luc die, ondanks zijn brede torso, de hulp van zijn armen nodig had om te bal te controleren.
Alle hoop was gelegd op Wim. Maar jammer genoeg ging de bal rechtdoor. 2-3! Achteraf gezien zat er veel meer in. Maar goed, volgende week nieuwe kans!!