08 okt 2010

Vossem

Mooie egale tapijt gevuld met zwarte korreltjes met een decoratieve herfstachtige achtergrond ideaal om het voorbeeld van onze Rode Duivels te volgen met hun winst op kunstgras tegen de Kazachen (Frank Raes hield het bij Kazachstanen...). Hiervoor moesten we dan wel voorbij welgeteld 10 Vossemnaars (Vossemianen, Vossers,..).

We stonden met net genoeg elf Don Bosco-ers aan de aftrap aangezien de jonge garde werkende mensen het nodig vonden om te laat te komen. Dan maar spelen met het oudere meubilair van DB. Door middel van onze uitmuntende techniek hanteerde we voor éénmaal niet de lange bal maar eerder verfijnder voetbal. De kortje passjes (paasjes, pasjes,...) volgen elkaar op met hier en daar een individuele dribbel en/of flater. De openingsminuten waren voor DB met een vaak vrijstaande Vincent die de doelnetten niet kon laten trillen. Vossem kwam beter in het spel en toen Wim riep: "Marc pas op voor de botsende bal!", was Marc zijn concentratie kwijt en botste de bal klungelig over zijn been. De man kon hierdoor alleen op Wim afgaan die de spits naar de buitenkant dwong. Bij DB stonden ze met 5 de doellijn te bewaken en waren ze echter vergeten dat de goed gevolgde Vossemnaar zielig vrij stond en droog in het dak van het doel schoot : 1-0!!

Al snel volgde de 2-0 die mij jammer genoeg niet meer te binnenschiet...

Einde van de week en dan kunnen er al eens zwakke prestaties volgen op het veld. Ook Wim kan hierover meespreken. Bij een licht toegekende vrije trap ging keeper Wim totaal de mist in. De bal maakte waarschijnlijk een rare curve en Wim zat er bijgevolg compleet naast waardoor het al snel 3-0 stond. Hierbij moet wel gezegd worden dat Wim ons hiervoor al een paar keer recht gehouden heeft!!

De 35min waren om en de frisse krachten maakten zich klaar om de nul van het scorebord te verdwijnen. Hier en daar een paar kleine kansjes maar nog geen goal. Daarna konden de toeschouwer zich opwarmen aan een goed geacteerde "komedie Van Gelder". Bij een diepe bal riep de ene "laat" waarbij de andere ook nog eens "laat" riep en waardoor ze allebei de bal lieten aan een Vossemnaar die hartelijk bedankte voor dit mooie cadeau. Ook wij vermoeden dat er zondagnamiddag bij de familie Van Gelder hierover nog hard gediscussieerd zal worden. De verwijtende woorden als: "gij luistert toch nooit", "ongehoorzaam kind", "slechte vader", zullen hierbij de revue passeren.
Voetbal = emotie!

Alles of niets voor Don Bosco maar dan moeten die kansjes wel binnen. Robbe versierde een penalty en zette die zelf feilloos om zodat de nul van het scorebord verdwenen was. Hierna volgde misschien wel de beste 20minuten die Don Bosco ooit gespeeld heeft. Druk zetten in elke linie, zuivere passes, vechten voor elke bal, acteren als een team!!
Constant zat DB op de helft van Vossem en de ballen werden zorgvuldig in de 16meter gedropt. Bij een van deze ballen was Vincent bij de pinken. Uit een scherpe hoek kreeg hij het toch voor elkaar om de bal achter de goalie te plaatsen : 4-2!
En voelde dat er meer in zat. Afstandschotjes volgde elkaar op maar noch Jelger noch Antoine vonden het kader. Op een diepe bal van Jelger, spurtte Benoit naar voren om daarna de bal enig mooi met zijn gouden linker in de verste hoek te krullen. 4-3!!
Zelfs met nog 3 minuten te spelen gingen we resoluut voor de winst. Maar door het tijd trekken van doelman en de boze scheidsrechter geraakten we niet meer aan de goal. Jammer helaas pindakaas maar het was een mooie prestatie!!