09 apr 2010

SVK

Verrassing langs de zijlijn toen DB de wedstrijd startte met een 4-3-3 opstelling. Jammer dat niet alleen de tegenstander er moeilijkheden mee kenden maar ook DB zelf. Het moet gezegd dat een nieuw systeem aanpassing vergt en misschien wel in de toekomst zijn nut kan bewijzen.

OHL maakte handig gebruik van het mannetje meer op het middenveld, waar Matthias - Robbe en Jeroen, duidelijk liever in het bezit waren geweest van een extra derde long. OHL zette meteen druk naar voren toe, wat als snel leidde tot een aantal schuchtere pogingen vanwege de aanvallers. Jelger, aan de aftrap door inspuiting in rechtervoet, had een prachtige reflex in huis op een geplaatst schot van een veteraan. De kansjes bleven volgen maar telkens besloten ze naast of op een sterk keepende Jelger. DB kroop stilletjes aan uit zijn dal en Matthias, weer heer en meester, probeerde het van ca 35m. Op de playstation zou de bal al lang in het doel verzeild zijn geraken maar jammer genoeg niet hier. Iets later vond Robbe de vrijstaande Benoit die aannam en ineens trapte, maar hij besloot lompweg naast. De goal viel echter aan de overkant. Lange bal van OHL en door slecht wegkoppen in de voeten van de spits die mooi de bal mooi in het zijnetje van het doel de bal binnenlegde. Op een counter die begon met een snelle precieze inworp van Jelger naar Matthias, dreef hij met bal aan de voet 3/4 van het plein over omdan door te steken naar Benoit die zijn snelheid uitspeelde en de bal door de beentjes joeg van de verbauwereerde keeper.

Tweede helft en weeral verrassing langs de zijlijn want de 4-3-3 werd omgeruild in een iets meer zekerheid gevende 4-4-2. Toeters en bellen langs de zijlijn, de supporteres had er duidelijk zin in. Het spektakel stuk van eerste helft werd jammer genoeg niet verder gezet. Hier en daar een halve kans, maar door het betere verdedigen van DB onderleiding van Rudi kregen de spitsen nauwelijks kansen. En toch zat er meer in voor DB. Matthias met een streep die buitenkant paal raakte. Robbe had ook nog een mogelijkheid maar het was duidelijk zijn dagje niet.

Al bij al mag DB blij zijn met dit resultaat, al hadden ze met ietje meer geluk de drie punten toch kunnen thuis houden...