02 apr 2010

Rekencentrum

Don bosco pakt weer uit met een glansrijke overwinning.

Het rekencentrum heeft nochtans de reputatie ons het telkens zeer moeilijk te maken. Daar was deze week niet veel van te merken. Hun ploeg pakte uit met een verdediger of acht en een keeper kennelijk zonder ervaring.
Wij plaatsten daartegenover een schitterend, voor de gelegenheid versterkt, middenveld, een dichte verdediging en een gretige aanval. Regi en Fre, twee huurspelers, hielden samen met vincent, ivo en robbe het middenveld in hun greep. Zeker Fre, die duidelijk gewoon is op een hoger niveau te spelen, heeft zijn stempel op de match kunnen drukken met twee goalen en een assist.

De eerste was nochtans een meevaller, een trap van ver die op de vuisten van de keeper belandt. Deze bokst de bal omhoog maar is dan niet attent genoeg om te beseffen dat de bal wel eens binnen kan botsen. Dat is dus ook wat hij deed. 2-0.

De 1-0 was al eerder gevallen. Wim, voor de gelegenheid links-back, had eerder tijdens een offensief van DB de bal in de 16 meter gedropt. Een verdediger kopt de bal nog weg maar peter is er als de kippen bij om met een subtiel tikje de bal naast de keeper binnen te plaatsen. Wim was op die rechts-back positie trouwens vreselijk doelgericht, attent en stabiel. Vol vertrouwen stond hij daar te voetballen, mee naar voor te komen, assists te geven... Dat die man ook een parel in doel is, niet te geloven. Wat een veelzijdigheid. Hij mag het trouwens volgende week nog eens overdoen.

1-0 was de ruststand. De koffie was nog niet te veel gezakt of de 2-0 botst binnen. Don Bosco was eigenlijk over heel de match overheersend en het spel bevond zich dan ook meestal op de helft van het centrum. Af en toe konden ze uitbreken en kwamen ze dan toch alleen voor de goal. 2 keer kwam, de ondertussen koude, jelger goed tussen. (een kopbal laag in de hoek, puike redding, een schot tegen het been. ondanks veel te laat uitkomen hield hij de nul toch maar mooi op het bord). De spits van het rekencentrum schoot ook een keer onbegrijpelijk naast.

De goalen vielen dan ook aan de andere kant. We bleven drukken en Fre kreeg weer een kans om de bal voorbij de keeper te peren. Kwaliteiten genoeg, er werd dan ook niet gemist. 3-0.
Ondertussen had Regi ook al uitgehaald met een fenomenaal schot in de haak, de keeper voor één keer wel attent. Ook vincent waagde zijn kans met twee schoten met zijn linker, geplaatst maar te zwak. ook robbe, jeroen, woody, ze hadden allemaal wel een kans om te scoren. Het overwicht was duidelijk.

De 4-0 viel na wederom een mooie actie. Regi komt de zestien in en blijft zeer rustig. Met zijn zaalvoetbalervaring kiest hij voor het korte pasje naar Jeroen die echt niet meer kon missen. Hij tikte de bal voorbij de keeper.

4-0 is een terechte eindstand. Onze verdediging speelde zeer sterk en de schim die het rekencentrum toch was, miste de kwaliteit om ons het vuur aan de schenen te leggen. Play off 1 komt nu wel zeer dicht in de buurt.