25 sep 2009

SVK

Don Bosco is aan het pieken, zoveel is duidelijk. Na de teleurstellende 6-1 nederlaag en het spannende gelijkspel, kon het deze vrijdag uitpakken met een glansrijke overwinning.

Alles draaide als een gesmeerde machine. Een middenveld dat dichter was dan ooit tevoren, een verdediging die zelfs een tientonner zonder moeite tot stilstand zou gebracht hebben en een vreselijk effeciƫnte aanval gevreesd door menig tegenstander. En als al deze prachtige offensieve en defensieve parels het dan toch een zeldzame keer lieten afweten, was er nog die kerel in het doel, een beer, een heerser, zijn naam doet menig harten sneller slaan. Jawel, jelger teucq dames en heren.

Het begin verliep nochtans niet zo makkellijk. Don Bosco combineerde en was duidelijk de betere op het veld, de nieuwe aanwinst matthias bewees dat hij zijn geld meer dan waard zal zijn. Een mooie actie bracht hem tot de achterlijn, hij legde mooi af voor Vincent die weer goed gevolgd was. Deze bleef cool en na een kleine controle tikte hij de bal voorbij de keeper. Een verdiende 1-0.

SVK zocht de tegengoal door middel van de lange bal. Hun spelbeeld werd volledig bepaald door de kwaliteiten van don bosco. Ze kwamen op en stootte op een beresterk middenveld. Daardoor waren ze verplicht de bal terug te leggen naar hun verdediging. Deze vonden geen aansluiting aangezien Don Bosco iedereen perfect dekte. Onze aanvallers zette dan druk op de verdediging die dan genoodzaakt werd om de lange bal te spelen. Dan kwam onze overheerlijke verdediging op het toneel. De lange bal werd tot 20 keer toe onderschept door het wondermooie centrale duo, Luc en Ivo. Met al hun ervaring en klasse speelden ze de bal naar de flanken die dan de aanval van don bosco opzette.

Zo werd Don Bosco vlijmscherp in de counters. Na weer een onderschepte bal werd matthias weggestuurd, een mannetje voorbij en rustig de bal in de rechterhoek. 2-0, een zeer verdiend doelpunt. Maar het klassevoetbal bleef duren. Deze keer op de linkerflank waar Benoit Boon en onze voorzitter het beste van zichtzelf gaven. Rustig uittikken en wegsturen, Nabil in de spurt, bleef klaarkijkend, en crost de bal heerlijk naar ruben. Deze wonderboy doet wat hij altijd doet, lekker langs de keeper binnenperen. 3-0, het liep, wat zeg ik? het vloog!
Maar als u dacht dat dat genoeg was kent u Don Bosco niet. Deze keer kon de rechterflank met Wouter, Vincent en Ruben nog eens in actie komen. De bal werd gecrossed naar links waar nabil weer kruiste naar rechts. Door een fout bij de vermoeide verdediging van SVK, schiet de bal door naar Vincent. Deze dacht: eentje is goed, twee is beter. En hups, de 4-0 eindstand stond op het bord.

Enkel merkwaardigheden:
-de eerste don bosco spandoek is bijna een feit. Onze twee prachtdames hebben een spandoek bij elkaar geknutseld. We hadden gedacht aan een shear leader outfit als compensatie?
-Niet vermeld in het verslag maar zeker het vermelden waard: onze peter! zowaar voor de eerste keer naar mijn weten als centrale middenvelder en wat een match! Zijn marktwaarde neemde met de seconde toe.
-Eerlijkheidshalve toch vermelden dat jelger wel een schot of twee heeft moeten stoppen, dat lukte hem met glans en hield de ploeg mee recht. De volgende dag blijkbaar nergens krampen of stijfheid, behalve aan de billen. Geen commentaar.

We kijken al weer uit naar volgende week!