06 maa 2009

Duisburg (Tervuren)

Leuke wedstrijd, fair en met veel inzet langs beide kanten.
Voor Jakke de hemel en de hel tegelijk: eerst een wondermooie goal, een beloning nadat hij al weken op een hoog niveau aan het spelen was; daarna net voor de tweede helft een mogelijk ernstige blessure aan de knie. We waren het er na de match roerend over eens: valt Jakke niet uit dan winnen we.

1-0 aan de rust was zeker verdiend, al had Duisburg ook wel enkele behoorlijke kansen. Maar de manier waarop Jakke na een splijtende dieptepas van Jelger, de bal meepikte, naar binnen zwenkte, 2 verdedigers in de wind zette en daarna de doelman half tegenvoets versloeg met een knap schot zorgde voor dolle vreugde bij de ploeg.

In de tweede helft hadden we even concentratieverlies. We waren nog met onze gedachten bij Jakke en daar profiteerde Duisburg van door op korte tijd drie keer te scoren. Mooie goalen, dat wel, maar toch...

En dan herpakte Don Bosco zich, met felle strijd. Mooi voetbal brachten we daarbij niet, maar we deden de tegenstander wel pijn. Zelfs met ons 10 tegen hun 11. Er viel op het einde nog een mooi doelpunt van Jelger. En al liet de invalscheids (Peter) nog enkele minuten overspelen, het gelijkspel zat er niet meer in. Jammer, maar toch niet helemaal helaas, want eenmaal in de kabines bezorgde Marc ons toch nog de overwinning door de toepassing van enkele voor ons ploeg zeer gunstige waarderingsco?ffici?nten. de eindstand bleek uiteindelijk 3,06 - 3 te zijn. Een nipte overwinning die met talrijke blonde leffes in de kantine bezegeld werd.