27 sep 2024

KUL

Geachte Salecianen

Vanwege de afwezigheid van uw vaste reporter T.B. zal u vandaag een verslag krijgen van zijn minder getalenteerde doch minstens even gewaardeerde collega D.M.

Laten we beginnen bij het begin. Zij die er niet bij waren zullen het niet geloven en de 11 die er waren moeten er nog steeds van bekomen. Voor zij die dachten dat de heilige man was afgereisd van het Vaticaan naar Leuven om het 600 jarige bestaan van de KUL te vieren mogen nog even in hun ogen wrijven. De man was zo onder de indruk van hoe de heilige macht van Don Bosco aan hun seizoen was begonnen dat hij onze kleine, doch indrukwekkende armada aan de aftrap zijn zegen kwam geven.

Het was al snel duidelijk dat dit zelf niet had gehoeven vandaag. De 10 aan de aftrap (De heer Kinyentama was nog aan het opwarmen) vlogen onmiddellijk in de strijd en daar had de tegenstander van vandaag, de KUL, geen antwoord tegen.
Van zodra ook Kinyentama zich vervoegde bij de 10 andere heiligen was het monopolie op de bal compleet en zag de tegenstander sterretjes. Moest het niet zijn dat de heer Van Beek nog naar zijn beste vorm aan het zoeken was dan had het bij de rust al vlot 3-0 kunnen staan. Maar Don Bosco zou Don Bosco niet zijn als we geen andere getalenteerde spelers hun voeten laten spreken. Ze gingen alvast de rust in met 1-0. Een prachtige actie van Kinyentama op aangeven van de heer De Cock zorgen al voor de nodige frustraties bij de tegenstanders die ondanks hun vele wissels geen enkele keer onze gelegenheids doelman van vandaag in de problemen kon brengen.

Het was toen al duidelijk dat dit Don Bosco dit jaar aan een missie bezig is. De bakken duvel, beloofd door de firma Duvel Moortgat werken duidelijk als een rode lap bij de Salecianen die maar al te graag het gerstenat door hun dorstige kelen laten glippen. De boys zijn op een missie!

Het moet gezegd worden dat de 11 moedige heren zelf zonder wissels over het veld liepen als 11 jonge veulens, de tegenstander ook de 2e time liet overkomen als oude knollen die het leer amper konden aanraken, laat staan weer over de middenlijn kwamen. Het duurde dus ook niet lang voordat de heer Donders zijn magistrale pas zag belanden bij de heer Van Beek en die twijfelde deze keer niet. 2-0 en wedstrijd gespeeld zou je dan denken. Maar hoogmoed komt voor de val. Ondanks het overwicht in balbezit en soms indrukwekkende voetbal dat op de mat werd getoverd raakte de bal het net niet meer bij de verdienstelijk doelman van de KUL. Daarentegen moest zijn collega aan de overkant zich toch gewonnen geven. Na wat gefrommel voor de goal viel de bal toch uiteindelijk voor de voeten van een verdienstelijk tegenspeler en stond het zowaar 2-1. Toch een tegengoal voor de doelwachter die de andere 79 minuten dolend op zijn lijn zat te wachten op een balcontact.
Wie toen nog een stormloop van de Kul verwachte kwam bedrogen uit. Don Bosco gaf de bal niet meer weg en start dus met een 15 op 15 aan het seizoen. 13 doelpunten voor, slecht 3 tegen.
Don Bosco is op een missie en het volgende kind van de rekening, FC Moorsel mag alvast hun borst nat maken!!!
Volgende vrijdag mag u terug rekenen op uw vaste reporter T.B. (als hij zijn triatlon alvast zonder kleerscheuren tot een goed einde brengt)

Hoogachtend uw reporter ter plaatse
D.M.