21 nov 2008

Zaalvoetbal VRT

D? match van het jaar: oud tegen jong, ervaring tegen aanstormend talent, verfijnde techniek tegen brute kracht, sluwheid tegen overmoed. De uitslag is nog flaterend voor de youngsters. Ene Waegi ranselde minstens nog een 5-tal gemaakte doelpunten uit zijn kooi. In het andere doel konden we dan weer enkele uiterst stijlrijke tussenkomst-en van Marc bewonderen. Tot 3 keer toe deed hij zijn gesmaakte reddingsacties over zodat de VRT-bewakinhgscamera's alles goed konden registreren. De mannen van de veiligheid spreken er vandaag nog altijd over.

De eerlijkheid gebied ons om op te biechten dat de vieux temps met 6 spelers waren, de beaujolais nouveaus slechts met 5. En als je dan het technisch vernuft in huis hebt om die lichte numerieke meerderheid tikkend uit te buiten, tja dan hoeft het niet te verwonderen dat Jelger en co het moesten afleggen tegen de selection grand cru van onze voorzitter Frans.

Bijna 1,5 uur ononderbroken sjotten in een goed verwarmde zaal deed het zweet overvloedig vloeien. Na de match luisterde Marc de sfeer van de overwinning op met enkele fel gesmaakte smartlappen uit de zeer oude doos. Geen wonder dat de jongsten letterlijk afdropen. De winnende ploeg nuttigde eens terug in Leuven nog enkele verdiende pinten in den bowling aan de Bodart Parking. Daarbij werd nog een interessant psychologisch profiel opgesteld van een uiterst norse oberes. Zeer snelle en accurate bediening maar met een gezicht als van een ondergesneeuwde dakloze.

Tot slot van een gesmaakte avond gaf Marc nog een gratis (?) sessie groepsmotivatie ten beste. We waren en zijn nog steeds onder de indruk. Als onze resultaten tegen de sppelers van den Boerenbond navenant zijn, kunnen ze nu nog beter de match weer annuleren.

Groetjes en tot vrijdag.