12 sep 2008

KUL

Tja, wat kunnen we vertellen over deze match op kunstgras. Er waren nog geen vijf minuten gespeeld of onze doelman kon zich al een eerste keer omdraaien nadat een KUL-er laag in de hoek binnenschoot. Het begin van een blammage leek in de maak. Zeker als je beseft dat de KUL dit seizoen nog geen enkele keer had voorgestaan.

Toch kon DB het evenwicht herstellen maar echt kansen waren er in de eerste helft niet tenzij je een afstandsschot dat meters naast gaat meetelt. Er werd teveel op dezelfde flank gespeeld en een verassing zat er dan ook niet in. We kwamen nog goed weg wanneer onze doelman een 1 tegen 1 situatie met de voet wegveegd.

In de tweede helft was er ongeveer hetzelfde spelbeeld. Een vroege goal van de KUL en de boeken konden al half toe. Naarmate de tweede helft vorderde kwamen er dan toch enkele gaten in de verdediging van de tegenstander. Een enorm knappe doorsteek pas van Jakke door het middenveld en verdediging van de KUL heen bracht Ruben alleen voor de keeper. Zoals steeds schoot hij koel op goal maar de paal verhinderde de aansluitingstreffer. Waegi die reeds half aan het juichen was miste op zijn beurt de rebound.

De mogelijkheid gaf echter moed en niet veel later mocht Ruben nog eens aanleggen maar een knappe duik van de KUL-doelman weerhield hem van zijn eerste van dit seizoen. DB drukte nu echt door maar hierdoor kwam er ruimte vrij voor de counter waar de KUL met een derde goal dankbaar gebruik van maakte.

Uiteindelijk zorgde Nabil nog voor de eerredder door de bal hoog in de lucht te schieten. De bal viel net onder de lat binnen wat het sein was voor een klein slotoffensief dat jammer genoeg niets meer opleverde.

Het meest positieve aan deze match was dat ondanks een achterstand er haast niet gemekkerd werd op mede-, tegenstander of arbiter. Dit laatste verdient een vermelding en maakt de nederlaag zeker minder bitter.