20 jan 2017

Kanaries

Don Bosco entraineert

Bij enkele graden onder het vriespunt is het steeds weer nagelbijten op de vrijdagavond met het oog op het aantal spelers of de status van beschikbare terreinen. Maar de opmars van het kunstgras en de flexibiliteit van onze godenploeg maakt dat beide euvels in een wip overwonnen worden.
Meer nog, wanneer men de veters knoopte in de kleedkamer vielen de zuchten van verwondering als bosjes dames langsheen de zijlijn toen er tempels van lichamen alsnog hun onverwachte opwachting maakten. Heer Baerts wandelde achteloos de kleedkamer in alsof zijn illustere grootsheid geen lichtstraal wierp op onze buste. Grootheden zoals Boon, was het nu Benoit, Wouter of Thomas (serieus guys, get a room), en Dherde toonden hun hart om de ploeg te nummerisch te verzekeren.

Eigenlijk moeten we toegeven dat de match niet al te veel om het lijf had in de eerste 40 minuten. Vooral Thomas en Geerard toonden hun kunde door eigenhandig de druk op te leggen en met het balbezit de tegenstander in moeilijkheden te brengen. Vakkeurig hoe ze samenspeelden en het leder op de helft van de tegenstander hielden. Echt veel vingen we er niet mee aan mogen we eerlijk zijn. Onze druk vertaalde zich in overmacht en schuchtere kansen maar pas wanneer de bal afwijkt op een onfortuinlijke verdediger nestelt het leder zich in de netten.

Niets te vroeg en zeker niet onverdiend, in het minst voor de goalgetter zelf. Eerder wist hij met zijn linker al menig tegenstrever voor schut te zetten. Wanneer deze laatste dan net iets te veel de linker afdekt, spet de bal na een pirouette uit elkaar op de lat slechts tellen nadat Geerard er zijn verschroeiende rechter tegen plaatste. Geen vuiltje in de lucht zo leek het wel. Maar het aanhouden van de druk verdampte naarmate de minuten verstreken. Gebrek aan focus, matchritme, positieve temperaturen of een te veel aan wissels, de mogelijke oorzaken zijn legio.

Uiteindelijk bracht het de match weer in evenwicht en moesten verdedigers onze doelwachter bijspringen om de voorsprong te verdedigen. Vooraan werd dan weer aarzelend gereageerd op prima mogelijkheden waardoor het kleinste verschil tot het eind standhield.

Gezapig die vrijdagen langsheen het zwembad. Altijd fijn om een streekderby binnen te rijven en ook de supporters koesteren zulke driepunters op een speciaal plekje. Onopgemerkt hebben we ondertussen 20 op 24 binnengehaald en sta we zo weer tussen de toppers. Aanhouden dat goed werk!

Uw verslaggever,
T.B.