07 okt 2016

KUL

Don Bosco en de meesterlijke master

Na twee weken van pizza smullen en turend staren naar de wervelende westenwind mochten we ons eindelijk wederom opladen en verheugen voor een avondje onder sloebers, onder geschoren knaapjes en parelende strijdrossen. Ja hoor, de bal ging weer aan het rollen in bruineveld deze vrijdag en dat was niets te vroeg voor zovelen onder ons.

We stonden stevig gefundeerd deze week met een opstelling die voor het eerst sinds lang nog eens een afstammeling van onze basisopstelling kan genoemd worden. Enkel in de goal waren we onmondig jedoch voldoende spraakzaam met twee prachtvervangers in de lijven van Arne en Robben en vooraan ontbraken de gekende waardes waardoor er gelegenheidsspitsen mochten optreden, niet zonder succes als we de uitslag mogen geloven.
Dit alles stond tegenover slechts tien man die van de universiteit afzakten naar het nabijgelegen K-Lo, wat misschien ook onmiddellijk de reden van de duidelijke uitslag mocht wezen.

Aftastend begin van de match maar na wat gemiste kansen begon de molen pas goed te draaien. De doelpunten waren het gevolg van een steeds wederkerend recept. Strakke doorsteekbal waarna enkele verdedigers werden uitgekapt of indien mogelijk gewoon de kortste weg naar doel werd gezocht. De onzekere doelwachter van de bezoekers legde maar weinig in de weg waardoor het saldo zienderogen toenam.

Afwijkend van het stramien was de parel die Jeroen naar binnen wist te werken. Zoals wel vaker begon hij een rush vanuit het centrum en terwijl hij een man of vier in de loere legde, spande hij zijn boog een vertrok het leder richting de netten. Een botsende bal in de rechter onderhoek en de keeper verrast. Prachtig afstandsschot waarmee hij zijn euvel van vorig jaar definitief naar de geschiedenis katapulteert.

Misschien nog het vermelden waard is de Boonse dribbel in de zestien die eindigde met een uitslovende panna, van zulke schoonheid dat zelf de creator niets meer kon dan slakend genieten van zijn eigen kunde. De bal ging dan ook verder doelloos verloren maar niet zonder een onuitwisbare indruk na te laten op al die het mochten aanschouwen.

Neen, het zat nog eens prima deze vrijdag alhoewel dat het numeriek overwicht de overwinning toch met een knauw opzadelt. Voor een echt vormtest is het dus nog afwachten wat de toekomst bieden zal. Volgende week rekencentrum, een ploeg die wel vaker als stafmaat heeft gediend. We zullen zien wie de beste adelpapieren mee heeft.

Uw verslaggever ter plaatse,
T.B.