R

04 dec 2015

Thor

De Sinterklaassfeer hing al goed in de lucht. Nog geen vijf minuten gespeeld en Jelger mag zijn cadeautje uitpakken. Een terugspeelbal van de bezoekers wordt door de doelman ongelukkig op een halve meter van de doellijn klaar gelegd. Een goal is een goal dus Jelger twijfelt dan ook niet en legt zijn schoentje er tegen. De rest van de eerste helft - die mede door een extreem faire match in uitstekende banen werd geleid door gelegenheids ref Peter - werd gedomineerd door Don Bosco. Toch kon Thor een keer tegen prikken. Een gekruist afstandsschot laag over de grond ging mooi langs de paal binnen.

Geen nood want in het begin van de tweede helft was Jelger klaar voor zijn tweede cadeautje. Een voorzet shot werd een mooie lob over de keeper. Van Basten had het niet beter gedaan.
Dan was de tijd gekomen voor een paar dribbels van Peter in de zestien. Drie keer kapen maar dan recht op de keeper shotten. Dit kunstje des hij nog eens over. Ruben vervolgens de rebound tegen de lat. Geen nood want hij zou de laatste twee nog voor zijn rekening nemen. Een fantastische voorzet van Arne. Tussen drie verdedigers slaagt Peter de bal nog in de loop van onze superspits te spelen en kassa kassa. Op het einde nog een strakke voorzet van Boon en 5-1. Voor die twee laatste had Vincent - in de vorm van zijn leven door het nakende vaderschap - een knappe combinatie let Ruben mooi afgerond.

Een perfecte avond dus met een ook een sterk middenveld en verdediging waar we in die laatste Arne mochten zien terugkeren. Tot grote opluchting van de fans hield zijn knie het vol.

Zo zijn we een reeks van thuismatchen uitstekend begonnen en als Waegi volgende keer zijn broek meebrengt speelt hij zeker mee.

Meer van dat volgende week