04 sep 2015

Huldenberg (OHR A)

Eerste match van het seizoen en alles zag er naar uit dat het een memorabele match ging worden. Prachtig weer, een mooi veld, de coach in kostuum, veel volk klaar om aan een nieuw seizoen te beginnen. Enkel de statistieken waren tegen ons. 1 keer gewonnen in een heel pak matchen.

Dat statistieken soms alles zeggen bleek bij de aanvang van de match. De ene kans na de andere volgde voor de bezoekers en het was te danken aan een beresterke verdediging met Arne als exponent dat de doelkansen aanvankelijk nog beperkt bleven tot quasi oprapertjes voor onze doelman ad interim. En als ze er dan toch nog door kwamen floreerde onze doelman als weleer met twee knappe saves.

Maar dan sloeg het noodlot toe. Arne komt slecht neer en onze verdediging moest hertekend worden. De nieuwe verdediging moest nog ingespeeld worden maar kregen hiervoor helaas niet de tijd met een snelle 0-2 als gevolg.
Eenmaal ingespeeld hield de verdediging uitstekend stand en kon de eerste helft zonder verder schade verlies afgefloten worden.
0-2 bij de rust met haast geen enkele kans voor den Don Bosco. Dat moest beter in de tweede helft en er moesten goals vallen.

Helaas, helaas driemaal helaas vielen die goals wel maar aan de verkeerde kant. De verdediging ontmijnde nog heel wat kansen, onze doelman pakte nog wel ballen maar er gingen er toch nog 5 binnen.

Enig lichtje in de duisternis is dat we toch een tegentreffer konden scoren dankzij - het moet gezegd - de mooiste goal van de avond van de voet van Wouter. De bal aan de rand van de zestien ontvangen en met een heerlijk gekruist afstandsschot over de keeper in de kruising. 1 kans, 1 goal, efficientier kan niet, beter spelen wel.

Nu ja, zoals gezegd in de kleedkamer: We verliezen vaak onze eerste match en we verliezen vaak van deze ploeg dus we kunnen maar best tegen deze ploeg als eerste spelen.

Op voor revanche tegen (sub-)topper het Rekencentrum. Geen gemakkelijke match maar een gewond dier kan ...