22 nov 2013

Huldenberg (OHR A)

Crisis bij Don Bosco

2e verliespartij op rij. Enig amateur toekomstvoorspeller had voor de partij reeds deze uitslag kunnen voorspellen.
Wanneer blijkt dat sommigen boogschieten verkiezen boven voetbal, dan denk ik dat we van “Onze manieren” onze startpagina moeten maken. Boogschieten, ook gekend als de nationale trots van de zelftrekkers. Hij die thuis moet trekken tot hij schiet zal boogschieten als een verruiming van zijn trekkersbestaan aanzien.
Dus goed, om terug te gaan naar vrijdag, de vele NEEN’s zorgden er zelfs voor dat we sinds lang een oproep voor gastspelers moesten lanceren.

Wanneer elkeen die op JA stond dan nog de kleedkamer betreed met de woorden “spelen we op kunstgras”, niet doelende op “ik moet weten welk schoeisel ik moet aandoen” maar eerder “want daar staat al een uitsloversploeg in tenue zich vrij professioneel op te warmen”.

En ja klaar waren ze…dat het de 1e helft nog 0-0 stond was een half mirakel. Don Bosco had veel gelopen maar geen bal geraakt. Op 1 kans voor Robbe na, hebben we in de 1e helft voor geen gevaar kunnen zorgen. Het was al Huldenberg dat de klok sloeg, oprukkende verdedigers die ons middenveld overspoelden en zo vlot aanval op aanval konden opzetten. Gelukkig hadden we met Jelger een prima sluitstuk, alles wat in zijn doelgebied kwam ranselde hij weg. Ook een eervolle vermelding voor onze centrale verdedigers Ivo en Steven, voor de rest hadden we niets in de pap te brokken

De eerste 5 minuten van de 2e helft leek het tij te keren. Don Bosco rukte voorwaarts, en tot 2x toe hadden we alleen voor de bezoekende doelman kunnen verschijnen maar de laatste pas bleef uit. Het daarop volgende half uur was een kopie van de 1e helft. Bon Bosco liep wel, maar ja, zonder bal. Hadden we de bal dan waren we hem veel te snel terug kwijt. Enig verschil met de 1e helft is dat de bezoekers deze keer wel scoorden. Was de eerste nog op een overduidelijk penalty (Boon doet een save met de hand), dan waren we bij de tweede totaal uitgespeeld. We konden ons er enkel bij neerleggen, de overwinning heeft er nooit ingezeten. Pijnlijk voor een topteam als Don Bosco.

Maar kameraden, het is nu dat we moeten opstaan. Het is nu dat we aan de wereld zullen laten zien dat er slechts 1 ploeg de titel Kampioenenploeg waardig is (ok Club Brugge zal die op het eind van het seizoen ook opeisen maar tot die dag dan) DON BOSCO!
We zullen de geschiedenis veranderen, Thor staat bekend als een reuzendoder. Wel Thor, probeer deze reus maar eens klein te krijgen!
-> de geschiedenis tot vrijdag 29/11/13
“Donar, in het Fries Tonger, in de Scandinavische talen Thor, in het Oudnoords Þórr, in het Oudsaksisch Thunaer, en ook bekend als Stavo is de god van de donder in de Germaanse mythologie. Hij was een zoon van Odin en de aardgodin Fjorgyn.
Als kind al was hij sterk, en daarnaast moeilijk opvoedbaar. Daarom werd hij opgevoed door twee bliksemgeesten, Vingir en Hlora. Hij groeide uit tot een enorme man, bijna een reus, met dezelfde kracht, en zijn hamer Mjöllnir maakte hem nog sterker.
Thor was bevriend met Loki, en zijn favoriete bezigheid was het doodslaan van reuzen. Hij staat voor ordeschepper tegenover de chaos.”