14 dec 2007

Kanaries

De Kanaries zijn traditioneel ons zwart beest. Een sterke ploeg en goed voetbal. Zelden rapen we veel punten, meestal verliezen we met behoorlijk wat doelpunten verschil.
Maar deze keer was het anders, beter, feller,scherper,.. We speelden gelijk, maar het heeft er zelfs lang naar uitgezien dat we konden winnen. De 0-0 aan de rust was vooral de verdienste van Jelger die minstens 2 gemaakte doelpunten kon verhinderen met pracht saves. De rest van de ploeg speelde met voorbeeldige inzet. Frans organiseerde achteraan het verzet. Op het midden werd geknokt voor elke bal en voorin was het moeilijk om met de schaarse kansen toch iets te rapen. Maar toch slaagden onze spitsen er in om de tegenstander schrik in te boezemen.
Toch was (andermaal) Ruben die in de tweede helft een mooie combinatie kon afronden, ook dank zij een persoonlijk sterk nummertje.
Het was dan ook dubbel spijtig, vooral voor onze ijzeren keeper, dat de Kanaries toch nog very lucky konden tegenscoren. Een voorzet die aan de verste paal pardoes in de goal viel. Niet te pakken en nooit meer te evenaren, maar helaas wel goal.
Als we eerlijk zijn, wat ons lastig valt natuurlijk, moeten we toegeven dat de 1 - 1 verdiend was voor de Kanaries.
Maar we zijn toch ook allemaal fier over onze prestatie en die voelde vrijdag aan alsof we w?l gewonnen hadden.