16 nov 2007

Rekencentrum

Dank zij ons super jonge middenveld (Wisam, Niels, Ruben en Vincent) dat liep als nooit te voren, geruggesteund door de ervaring van Marc en Frans en de tomeloze inzet van Rudi VdV en Wagy, ?n het zekere sluitstuk in doel Peter, slaagden 9 spelers van Don Bosco er in om 11 spelers van het Rekencentrum te vernederen. Dat kan je wel zeggen als je er in slaagt om een 5-3 overwinning bijeen te voetballen en daarenboven nog minstens drie zuivere kansen laat liggen. Het had dus ook 6, 7 of 8-3 kunnen zijn. Terwijl het Rekencentrum nooit aanspraak op meer dan 3 doelpunten kon maken. Het eerste doelpunt van Don Bosco was een beauty: dubbele 1-2 op links tussen Nils en Ruben, rustig door Ruben binnen getikt. De andere goals mochten ook gezien worden, maar dat eeerste zette ongetwijfeld de toon voor een werkelijk perfecte wedstrijd. De bal ging van voet tot voet. De ene mooie actie volgde op de andere. Ondanks het numerieke te kort, gaven de indruk van steeds met een mannetje of twee meer op het plein te staan. Wagy, het mag ook eens gezegd, speelde in verdediging een dijk van een match. Rudi VdV stond voorstopper, maar was even later evengoed rechtsvoor om de voorzetten te trappen. Zeker 10 keer riep hij: krampen op komst, maar ze bleven weg. Het is onbegonnen werk om hier in dit kort bestek alle heldendaden van onze spelers te beschrijven. Het staat vast: dit was ??n van onvergetelijke wedstrijden waar we later aan de open haard in het rusthuis nog vele uren zullen kunnen over vertellen.