13 jan 2012

Thor

'Don Bosco met vergulden protheses'

De winterstop eindigde met een pikant stukje lobbywerk. Zo zou de match donderdagavond al haast afgelast zijn door een schamele 6 aanwezige don bosco spelers. Het enthousiasme voor de start van het tweede deel van het seizoen was blijkbaar bij velen ver te zoeken. Met een heksenjacht en reflecties tot gevolg. Maar niet getreurd, door het in elkaar slaan van de aanwezige krachten, werd uiteindelijk een voltallig team op de grasmat gepresenteerd. En dat de reservespelers van goudwaarde zijn, bleek niet veel later.

De opstelling was een heuse hutsenpot. Niet alleen is Mr. Teucq Junoir door blessures terug verwezen naar de bank (waar hij door onze feilloze en overgecapaciteerde Mr. Van Gelder Junoir werd opgepikt en in de goal gedropt), ook kwam Mr. De Nies terug uit blessure en konden we voor het eerst sinds 6 maart 2009 terug genieten van de wonderlijke voeten van de heer Lemmens in de spits. Uiteindelijk gevolg was een verdedigd blok onder leiding van Arne en Ivo, geflankeerd door Ivo Junoir en invaller Thomas. Met de heer Teucq Junoir als sluitstuk bleek dit haast een onneembare vesting. De nul sierde aan de start zoals op het eind. Toch een verdiende pluim.

De aanvallende ondersteuning en verdedigde opvang moest komen van het lichtvoetige, creatieve middenveld. Mr Ceusters stond samen met invaller Bert (ooit nog koning van de 2de provenciale) centraal te acteren. Vervolledigd door Mr Regi Teucq himself (waar zijn die handjes!) en Mr. Robert voor de verandering nog eens op de rechterflank. Maar de echte punt van de speer werd gevormd door de technisch hoogbegaafde Mr. Lemmens en de pijlsnelle Robbe, een dodelijke cocktail zo bleek.

De match ging aftastend van start. Veel heen en weer gepas en slordige fouten aan beide zijden. Het gevolg was vooral veel middenveld spel met af en toe een verlegen kans. Uiteindelijke kon Vincent een doorsteekpas in de loop van Matthi meegeven, die de bal keurig tot de achterlijn bracht en teruglegde op Robbe. Zoals we weten laat deze niet te vaak iets liggen en ook deze keer mist hij de afspraak met de trefzekerheid niet. Een aardige 1-0 die ons in de rust wat ademruimte verzorgde.

Geen vermelding van de tegenstand tot dusver. De aanspraak op de gelijkmaker kwam pas na de rust. Twee keer oog in oog met onze keeper maar een slecht schot of een spetterende redding hielden de nul op het bord. Het echte wapenfeit was op de andere zijde van het veld terug te vinden. De vliegend Jo, die Regi was komen vervangen, bracht meer spitsvondigheid en ruimte op het middenveld. Dit in combinatie met een vermoeide tegenstander zorgde voor mooi opgebouwde kansen, aanvallen en uiteindelijk doelpunten. Na vele stations bevindt Ruben zich in de zestien tussen twee man en de keeper. Attent als hij is, ziet hij Vincent volledig vrij. Een klare assist werd gevolgd door een onhoudbaar poederschot na een schuchtere controle, en de verlossende twee nul geschiede.

Verlossend inderdaad want de Thorse kopjes gingen hangen. Twee keer wordt de keeper opgejaagd door wie anders dan de hemelsonde Mr Lemmens. Onder druk begin die arme jongen tweemaal een dodelijke fout die door onze snelle jongens, aka Ruben en Robbe, genadeloos werd afgemaakt. Een harde 4-0 op het bord. Overdreven score kan u zich afvragen? Nee is zeer duidelijk het antwoord. We hadden nog mooie kansen, goed opgebouwde en afgeleverde voorzetten, kopstoten net naast. Het grootste gevaar waar we zelf mee te maken kregen was jawel, onszelf. Zo maakte Arne haast een owngoal op een onschudige corner.

We kunnen spreken van een klare en niet gemiste start van de tweede helft van het seizoen. Volgende week ontmoeten we het zwarte beest van dit jaar. Hoe schandalig het ook mag wezen, toch is het Linden die als enige ploeg dit seizoen ons een nederlaag heeft weten aansmeren.
We verwachten een antwoord, de supporters eisen een wederopstand.

Door de combinatie van technisch vernuft en overweldigend inzicht zullen we volgende week verreizen en onszelf overstijgen.
U weze gewaarschuwd.

Uw Verslaggever.