02 sep 2011

VK Wijgmaal (Linden)

'Don bosco naar het licht'

De eerste match, altijd even aftasten. De kleedkamer was goed gevuld en goed geluimd. Niets dat de nabije toekomst deed vermoeden, buiten die talrijke muggen die ons op het plein vrolijk verwelkomden. Een prettige portie vers bloed en een scherpe bloedvorm van oude bekenden gaf een smakelijke mix op de grasmat bij het fluitsignaal.

De eerste helft begon ook best aardig. Het balletje ging rond en de match was in evenwicht. Het blok in het middenveld stond sterk en kon de aanval bedienen of zelf opzetten. Enkel de frisheid en scherpte vlak voor de goal ontbrak. Waardoor de brilscore sierde op het bord tijdens de rust. En toch was er menig positivisme, deze ploeg konden en moesten we de meester blijken.

En wat in de lucht hing, kwam er ook uit vlak na de rust. Een snelle, mooi uitgespeeld counter langs de linkerzijde. Robbe stuurt Woody mooi weg. Deze laatste gaat balvast richting doel en heeft de keuze tussen peter of eigen glorie. Denkend aan zijn nakend afscheid, zijn heerlijke linkervoet en zijn florerend voetbal, knalde hij de één nul in de netten. Een prachtige wijze om zijn dank te betuigen aan de grootse ploeg die don bosco is. Zonder onze fenomenale ploeg was hij waarschijnlijk een onbekend gebleven. Maar nu baadt hij in glorie en roem, met dank aan don bosco. Woody het gaat je goed, wij onthouden jou klasse altijd.

Maar al die glorie mooi en wel, alles wat telt is resultaat. Zelfs de meest emotioneel gebonden coach verdwijnt als een nederlaag tegen linden verschijnt. 2 verdedigende flaters brengen linden in een zetel. Het middenveld had zich wat te veel gegeven en kreeg de gelijkmaker niet meer belopen. Arne kreeg wel nog een mooie kans om de bordjes gelijk te hangen maar hij besloot net naast.

De kopjes terug in de juiste richting. Een solide blok en een handrem indien nodig en we winnen altijd tegen Linden. Kampenhout, de spelersbus staat al klaar.