28 sep 2007

J. F. Haacht

Een rare match met een arbiter die ? la Solied rechtstreeks uit de cirk de soleil leek te komen: 4 strafschoppen zie je niet elke match ?n alle 4 omgezet.
In de eerste helft hadden we het niet gemakkelijk tegen een scherp Haacht. Veel Don Bosco spelers liepen iets te dikwijls uit positie, wachtten achter hun verdediger op de diepe pas die er niet door geraakte. Resultaat: de verdediging kwam geregeld tegen een overmacht te staan. Geen wonder dat we 2-1 achterstonden aan de rust.
Jeroen riep tijdens de pauze terecht op voor meer gegroepeerd voetballen, minder snel diep, meer met overleg. En het lukte (ook dank zij de inbreng van jong en vers talent in de tweede helft).
In de tweede helft golfde het spel en de score op en neer. Zo konden we zowel bij Don Bosco een prachtige goal noteren (van Jakke zonder friet) als bij Haacht (binnengekopt aan de tweede paal.
Ivo scoorde 2 keer op strafschap en Rudi D ook nog eens. Ruben had al gescoord in de eerste helft en wie ons zesde doelpunt gemaakt heeft, dat ben ik helaas vergeten. Een geheugendipje..
Ha, ik weet het weer: Nabil die goed gevolgd was en na een flater van de keeper de bal maar moest intikken.
Prima werk mannen. Tegen Haacht winnen we zeer zelden. Dat geeft dus de burger moed voor onze volgende wedstrijd. Thuis tegen Kampenhout. Redelijk moeilijk matchke tegen technisch sterke ploeg, als die volledig is ?n opdaagt tenminste. We zien wel.

Rudi D