22 jan 2010

Kanaries

3-0 door een gouden wissel, stevige verdediging en georganiseerd voetbal.

De kanaries van hun troon gehaald, hun gezang de keel over gesneden als het ware. De opstelling van don bosco liet al een sterk team vermoeden. centraal achterin stonden luc en rudy geflankeerd door de snelle stijn en wijze voorzitter. Het valt niet te verwonderen dat er geen bal doorkwam ondanks het fameus onderliggen van ons team voor een groot deel van de wedstrijd. De verdediging, in combinatie met enkele middenvelders die ook verdedigend sterk uitpakten, stond als een dijk. na 80 minuten van gebeuk en aanvallend initiatief van de vogels aka kanaries prijkte er nog steeds een mooie nul op het scorenbord.

ook het middenveld was sterk. ivo en jelger verdeelden het spel centraal en in de flanken werd het loop en assisteerwerk verricht door matthias en vincent. dat het zaakje geolied was werd al snel duidelijk. ondanks de druk kwamen we er vaak tussenuit en creerden we kansen.
Vanvoor hadden we een woedi aka wouter die de geblesseerde ruben kwam vervangen. Samen met peter die zich vooral handig toonde in de bal bijhouden en afgeven en zo mee aanval opzetten, prachtig opbouwend werk.

De eerste goal was eigenlijk een individuele actie van onze wissel. Hij kreeg de bal aangesneden van rudy die als laatste man richting vooruit speelde, mooie aanname, twee man in de wind zetten en rustig binnentikken. niemand die dit van woedi had verwacht, maar klasse.

de tweede goal was een bereiding van het georganiseerde middenveld. Ivo in alle rust naar jelger en vincent die op zijn flank vertrekt. jelger attent en mooie bal in de loop van de flankspeler. Die komt al snel tussen drie man en besluit dat hij net niet technisch genoeg is om dat te halen. een klein kapje en klaarkijkend naar de inlopende woedi. rustig afleggen en woedi twijfelt niet, één tijd binnen.

dan kwam een half uur van éénrichtingsvoetbal, jammergenoeg kwam het onze richting uit. Het hoeft geen kanttekening, de nul thuishouden tegen de vogels zegt genoeg. sterk verdedigd jonges.

De drie kwam bij een counter, voor iedereen het goed besefte stonden vijf don boscorianen tegenover 4 vogels en hun keeper. rustig tikken en jelger die initiatief neemt en peert van aan de zestien. Keeper van dienst kansloos, hij zag de bal in zijn kooi verdwijnen.
de vogels waren uitgezongen.

- Jelger had gemakkelijk nog meer kunnen scoren, twee keer werd hij mooi aangesneden door vincent maar een mindere controle voorkwam telkens de goal.
- ook vincent zelf had moeten scoren na een mooie voorzet van woedi, duidelijk te lang achter bureau gezeten.
- zoals geweten is een verdediging niets zonder keeper. Wim hield ook gisteren zijn netten schoon. schitterend gekeept, zonder enig commentaar.
- zelfs rudy depraetere was in zijne goeie en floot een zeer goede en propere match. het was een aangename voetbalavond en het licht stijf gevoel in de beentjes wordt er met plezier bijgenomen.