07 sep 2007

Boerenbond

Verslag 1 door Rudi VDV:

Begon al goed. Tegenstrever met 7 man en wij onze Don Bosco krachten dan maar doorschuiven. Aan eindstand 1ste helft te zien blijkbaar onze beste krachten (hmmm,hmmm). Nog een geluk dat we een goedkijkende scheids hadden. Anders hadden we dat tweede doelpunt, dat duidelijk buitenspel was, ook nog tegen gekregen.
Nu tweede helft hebben we terug gevochten. OK, laatste 10 minuten stonden ze nog met 10 maar dat is voetbal h?. Uiteindelijk dan toch tot scoren gekomen dankzij Jeroen. En zeker te vermelden, de prachtige reddingen van onze Peter. Dus al bij al een juiste uitslag. Op naar de volgende ;-)

Verslag 2 door Rudi DP:

Als de beste spelers van de tegenstander de facto, en na betaling van het lidgeld ook de jure, vermomde spelers van Don Bosco blijken te zijn, dan kunnen we niet echt van een hero?sche eerste match spreken. Als daarenboven ook de arbiter van de eerste helft, die de facto ?n de jure een niet vermomde Don Bosco-speler is, ook nog eens een geldig doelpunt van de zogenaamde Boerenbonders afkeurt, dan weet ge het wel zeker. Toegegeven, dat doelpunt werd gescoord door ene Rudi VdV, vermoedelijk een Don Bosco-speler, al is de persoon met dezelfde naam die de facto en de jure lid is van Don Bosco, onderhevig aan krampen tijdens de wedstrijd wat van dit exemplaar niet kon gezegd worden. Als deze persoon, aan wie na de wedstrijd tot 5 keer toe gevraagd is om bijkomende blauwe uitrusting aan te kopen, deze opdracht pas uitvoert tegen Pasen 2008, dan zijn we pas zeker dat het om de echte Rudi VdV gaat.
Het zal dus tegen de KUL anders ?n vooral beter moeten. Met het aanwezige talent in de ploeg kan dat geen probleem zijn. Onze voorzitter dartelde als voorheen over het immergroene gras en strooide kwistig passes en goede raad rond. De Waggi sneed in de eersyte helft door de defensie van Don Bosco waar hem uit respect geen strobreed in de weg werd gelegd. De Jakke miste zowel in de eerste als in de tweede helft nog wat scherpte voor de goal wat vooral in de tweede helft een gelukje voor Don Bosco was, maar zijn inzet was weer eens tomeloos. Hij doet me steeds meer aan Bart Goor denken: bij de snobs van Anderlecht op de bank, maar onmisbaar bij de Rode Duivels. De (lange) Peter keepte in de tweede helft als een swingende kangoeroe: met zijn elastieken benen hield hij elke doelpoging uit zijn netten. Chappeau!! (=Hoed, voor degenen onder ons die aandringen op Vlaamse onafhankelijkheid). Jelger spurtte in de tweede helft zo snel dat het wat dorre gras in brand dreigde te geraken. Het is nog onduidelijk of hij zo probeerde te ontsnappen aan zijn examenuitslagen. En Jeroen was terug. Mannen, we hebben het allemaal kunnen zien: met evenveel inzet, evenveel techniek, evenveel efficency voor de goal en evenveel spelvreugde als vroeger. We kunnen hier terecht niet van een aanwinst maar van een terugwinst spreken. Het gelijkt een beetje op een vergeten pak aandelen, ooit gekocht in betere tijden en tijdens de slechte beursjaren vergeten, onder het stof, maar nu met grote vreugde herontdekt. (Deze financieel-economische zin schrijf ik speciaal voor onze Marc om hem zo indirect te laten weten dat we hem missen in de ploeg).
We kunnen in het kort bestek van dit verslag natuurlijk niet elke speler bewieroken. Maar uitgesteld is zeker niet verloren. In de volgende edities zal er ruimte ?n gelegenheid te over zijn om al onze spelers ??n voor ??n in het zonnetje te zetten, als daar reden toe is (tenminste).
Voor deze week zal dat echter niet gaan, want ik ben er niet bij. Ik ga kijken naar de snelste (ook in de West-Vlaamse betekenis van het woord) vrouwen ter wereld op de Memorial. Maar laat dat geen beletsel zijn om de KUL vrijdag vakkundig in te pakken.
En misschien is er toch een goede ziel om mijn taak als objectief verslaggever over te nemen? Marc, voelt ge u niet geroepen? Voor elk artikel kunt ge nadien bij den Ivo langs de clubkas passeren. Hij is zeer gul, zeker als er na de match niet te veel Leffe gedronken is.