15 nov 2013

Betekom (Grashoppers)

Don Bosco in de mist

Nevelig was de vrijdagavond waarop we onze noorderburen in bruineveld mochten ontvangen. Met 10 zakten ze af naar centrum Kessel-lo waardoor Peter zich geroepen voelde om de bezoekers te vervolledigen. Dat hij met zoveel flair die rol op zich zou nemen, werd door vriend en vijand als een totale verrassing ervaren.

Mistig was ook de vervlogen herinnering aan onze laatste match, ondertussen toch al drie weken geleden door vreugdevolle feestdagen en modderige afgelastingen. Het tekende ons spel dat er ongeordend en verneveld uitzag. Het ontbrak ons aan combinaties en doordachte spelinzichten. Ondanks dat de inbreng van Wisam en Jo in de tweede helft wel een kwalitatieve injectie bleek.

Na de match werd keurig gesteld dat het nochtans niet de gemiste kansen maar wel de flaters waren die ons de nederlaag bezorgden. De waarheid bevindt zich ongetwijfeld ergens tussenin. Want ook al lag een misverstand tussen Matthias en Jelger aan de basis van onze verdubbelde achterstand, de reddingen van de bezoekende doelwachter en de onattentheid van onze eigen spitsen verzekerde het voortbestaan van het opgebouwde verschil.

Al bij al een billijke match die niet onverdiend door ons verloren wordt. De bezoekers werden niet echt uit verband gespeeld en hadden met hun doelwachter een mooi sluitstuk. Normaalgezien is dat voor ons niet noodzakelijk een probleem maar deze vrijdag zagen we een serieuze vormdip op bruineveld. Die dan ook de logische uitslag tot gevolg heeft.

Uw reporter ter plaatse, V.R.